Battlereport: Gorten (Peter) vs. Butcher (Daniel), 25pts, Outflank, Outlast, Outshit.

Gå ner

Battlereport: Gorten (Peter) vs. Butcher (Daniel), 25pts, Outflank, Outlast, Outshit.

Inlägg  Peter i sön maj 02, 2010 11:45 am

Liten kort battlereport.

Gorten Grundback (Mercenaries)
* 2x Grundback Gunners (Lignt warjacks)
* Driller
Thor Steinhammer (solo)
* Basher
Ogryn Bokur (Thor)
Hammerfall High Shields (Min)
Herne & Jonne

Butcher (Khador)
* Kodiak
Yuri the axe (solo)
Widowmaker Marksman (solo)
Great Bears of Gallowswood (Character unit)
Doom reavers (Minimum)
Iron fang Pikemen (Full)
Iron Fang Pikemen Officer & Standard Bearer (Unit Attachment)

Mission ( Outflank, Outlast, Outshit)
2 Runda areor i mitten som man ska vara själv i.

Pre-game
Butcher wins toss, decides to go first.

Deployment (Butcher)
Iron fangs deploys on the right flank.
Butcher, Kodiak, Yuri, and the widowmaker deploys behind a grove slightly to the right of the middle.
Great bears deploy on the left flank.
Doom reavers (after hidden deployment) takes the left flank in front of the great bears.

Deployment (Gorten)
Thor's battlegroup (Basher, Bokur) takes the left flank. A big hill separates Thor and the Doom reavers.
Gortens battlegroup (Gunners, Driller) takes the middle.
High shields go on the right flank. Herne & Jonne deploys behind them.

Battle!
Round 1 (Butcher)
Doom reavers rushes cowardly forward and hides behind the hill.
Great Bears huddle down behind a wall
Yuri and the marksman rushes into the wood and hides (both have stealth). Marksman shoots at Highshields, but is out of range by some milliinches.
Iron Fang rushes forward towards the right flank point zone
Kodiak rounds the grove.
Butcher feels comfortable behind the grove and stays there, casts iron flesh on the pikemen (-1 SPD, +3 DEF)

Round 1 (Gorten)
Thor, Bokur, and Basher don't like the smell of the doom reavers and just nudges some inches closer to the left flank point zone.
The Grundback Gunners move forward and scores a kill on the Doom reavers.
Gorten casts Strength of Granite on the driller and moves up behind the gunners.
The Driller runs in front of them all bang in the middle of the board.
High shields advance into shield wall.
Herne & Jonne advance up behind the high shields and drops three cannonballs close to the marksman. But he is unscathed.

Round 2 (Butcher)
Great bears stay. STAY! bad bear.
Doom reavers spread out, ready for counter charge if anyone would enter the left flank zone. One contests the zone.
Kodiak runs towards the left flank, keeps the range
Butcher stays.
Marksman shoots at Jonne, hits for one point of damage
Iron fang runs forward, then activates UA mini-feat and advance into shield wall and enters melee with the high shields. They also contest the right flank point zone.
Yuri the axe takes the middle of the right flank point zone.
Scenario, 2 points to Butcher (Both point zones).

Round 2 (Gorten)
Thor's battlegroup stays, ready for point zone counter charge.
A Grundback gunner moves up, contests the left flank point zone and shoots down the doom reaver contesting the zone. The other gunner inches up and shoots at the Kodiak, but is out of range.
The driller stays.
Gorten goes towards the right flank, puts an eruption on top of Yuri who dies and then proceeds to landslide the pikemen 8" backwards. Two or Three of them perishes when they go through the eruption.
Highshields advance into shield wall and contests the right flank point zone, they shoot down 2 or so more pikemen.
Herne & Jonne stays put and drops three cannonballs on top of the pikemen, kill only the one directly hit die to high armor (shield wall).
Scenario, 1 point to Gorten (Left flank point zone).

Round 3 (Butcher)
Doom reavers rushes forward, into the zone and up on the hill.
Kodiak runs into cover behind the hill, just outside the zone.
Great bears runs into cover behind the Kodiak
Butcher runs towards the left flank.
Pikemen is hampered by the landslide and tries to move as many as possible into the right zone.
Marksman (who also were landslided) moves up and hits one of the high shields. Daniel forgets sniper and the shot bounces off.
Scenario, No points, all zones contested.

Round 3 (Gorten)
Bokur charges one doom reaver, makes his sanity check and kills it.
The gunner contesting the zone stays and shoots the doom reaver in the middle of the zone.
Driller moves up, but is out of range of everyone.
Thor moves up, drives the basher into the middle of the zone to get a free slam lane on the kodiak. He fires his flamer on a doom reaver, but misses.
The basher slams the Kodiak 7" straight through the great bears and scores 10 or so damage on the Kodiak. The basher follows up into base to base with the great bears and fires the flak field. One great bear perishes due to collateral damage, the others are at one wound each. All are knocked down.
The last gunner moves up and kills the last doom reaver.

Gorten puts a double barrel shot into a pikeman and kills him.
Jonne puts three cannon balls into the pikemen hurdle and kills one or two more.
The High shields kill the rest of the pikemen and conquer the right flank zone.
Scenario, 2 more points to Gorten (total 3), both point zones are mercenaries only.

Gorten wins!

Comments:
* Daniel var lite för försiktig med sin meleebaserade armé mot min shooty, tror drillern o bashern såg tillräckligt hemska ut.
* Terrängen var rätt öppen vilket gjorde att jag hade ganska fritt skottfält och kunde skjuta vilt.
* Pikemen's mini-feat kontrades av landslide, om jag inte hade gjort det hade det nog varit kört.
* Tror jag behöver någon spray till, funderar på om det inte är så att en blaster till i Gortens grupp hade varit att föredra.
* Eruption + Landslide = Win!

Peter

Antal inlägg : 148
Registreringsdatum : 09-07-16

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Sv: Battlereport: Gorten (Peter) vs. Butcher (Daniel), 25pts, Outflank, Outlast, Outshit.

Inlägg  SimonEBurgess i tis maj 04, 2010 12:33 pm

Fan val ball! Det här gör mig helt riled up! Måste sätta igång igen. Har riggat upp mina sista choir's, ska bara måla dem också...

Jävlar, ingen dålig 25p lista du skaffat dig. Och den är Helt Temad också! Det är ju fett coolt.
SimonEBurgess
Admin

Antal inlägg : 275
Registreringsdatum : 09-07-11

Användarens profil http://40k23c.swedishforum.net

Sv: Battlereport: Gorten (Peter) vs. Butcher (Daniel), 25pts, Outflank, Outlast, Outshit.

Inlägg  Peter i tis maj 04, 2010 9:25 pm

Woho!

Roligt att höra att du börjar få lite warmachinesug igen! Var alldeles för länge sedan vi spelade figurspel!

Jag ska ta o måla lite ikväll, arbetar mig sakta upp mot 35p. Har 28p målat nu, 5p ihopsatta o sprayade och 14p som jag köpte idag (1 heavy jack + 2 light jacks). Inte mycket av Searforge kvar att köpa nu! Väntar på att nya grejerna ska komma till Unispel :-D

Peter

Användarens profil

Inlägg  SimonEBurgess i ons maj 05, 2010 11:14 pm

Vad har du mer än denna 25p-list då? Vad är det nyinköpta? Wroughthammer kanske? Han ser jävligt Rhulic ut på galleriet iaf.

Och de två lights är väl blasters misstänker jag?
SimonEBurgess
Admin

Inlägg  Peter i tor maj 06, 2010 7:46 am

bang on target :-)

sitter o limmar benen på min rockram i min vänsterhand just nu :-). Den kostar 8p o är perfekt som 2p utfyllnad om jag byter ut drillern. Jag har just nu problem med infanterihorder, så en blaster i gortens grupp är på väg. 8" pow 10 spray där jag kan boosta alla attack o damage med 1 fokus, perfekt för klumparna jag ser nu.

förutom denna 25p-lista har jag
* en gunbunny (målad!)
* forge guard (min, 4/6 målade)
* wroughthammer rockram (limmas just nu)
* 2 blasters (fortfarande i blister)

Peter

Användarens profil

Inlägg  SimonEBurgess i tor maj 06, 2010 12:40 pm

En spray-attack för 3p på en jack är ju för fasiken AWSOME! Den ignorerar cover, concealment och stealth, vilket gör sprayen en riktigt tillgång på lite större spel tror jag, när du ofta möter någon jobbig High def solo i concealment med/utan stealth.

Boosta på det så har man ju en chans att träffa, och definitvt skada.

ta 2 så har du en i position varän hans manhunter, eller vad det nu är, befinner sig.

Och under tiden clearar dom infanteri på ett helt adekvat sätt och kan ju alltid fungera som som roadblocks och de tar damage.

Henrik och Jonas gör inte sitt jobb eller? Ser ju sexig ut på pappret för svagare infanteri
SimonEBurgess
Admin

Inlägg  SimonEBurgess i tor maj 06, 2010 12:41 pm

Har du kortet för Rockhammer digitalt? Hittar det inte på pp...
SimonEBurgess
Admin

Inlägg  SimonEBurgess i tor maj 06, 2010 12:49 pm

Oj, fanns visst bland mk2-cardesen
SimonEBurgess
Admin

Inlägg  Peter i lör maj 08, 2010 10:30 am

Henrik o Jonas?

Peter

Användarens profil

Inlägg  SimonEBurgess i lör maj 08, 2010 12:36 pm

"Herne and Jonne" översatt till svenska namn. Precis som "Severius" blir Allvarligus och "Repenter" blir Ångrare.

haha. Jag sak börja skriva alla mina listor på svenska!
SimonEBurgess
Admin

Inlägg  Peter i lör maj 08, 2010 4:15 pm

Jodå, de gör sitt jobb bra, men POW 7 blasts går inte riktigt igenom ARM 18-nissar :-/

Peter

Användarens profil

Inlägg  Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet