OBS! Tilllägg när man räknar ut "destroyed" points

Gå ner

OBS! Tilllägg när man räknar ut "destroyed" points Empty OBS! Tilllägg när man räknar ut "destroyed" points

Inlägg  SimonEBurgess i lör jul 25, 2009 6:41 pm

Fem av matchpoängen fås för hur mycket man har förstört av motståndarens armé respektiva vad du förstört av honom.

Ett tillägg till detta som jag glömt listat: När man räknar ut hur mycket av motståndaren man har förstört får man halva poängvärdet av alla tanks/armour som man har immobilisat.
SimonEBurgess
SimonEBurgess
Admin

Antal inlägg : 275
Registreringsdatum : 09-07-11

Användarens profil http://40k23c.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

OBS! Tilllägg när man räknar ut "destroyed" points Empty Sv: OBS! Tilllägg när man räknar ut "destroyed" points

Inlägg  SimonEBurgess i tis jul 28, 2009 12:28 pm

Har läst på lite till och finns två till fel jag gjort. Jag listar däerför alla reglerna för att räkan ut destroyed igen. Dessa följer standardreglerna med tillägget att immobilized vehicles ger halva poängen.

Destroyed units: Ger destroyed points som deras poängvärde
Flytt av brädet eller flyende vid slutet av spelet: Ger destroyed points som deras poängvärde
Enhet som har reducerats till 50% eller mindre av deras startantal, exklusive independent characters: halva poängvärdet av enheten
Single uint karatärer (Indenpendent charaters, Monsterous creatues, mm): Om de har förlorat 50% av sina wounds eller mer ger de 50% av sitt poängvärde i detroyed points.
Immobilized vehicles: 50% av poängvärdet

Så, det som är nytt:
1 .Karaktärer och Monsterous cretures ger 50% destroyed points om man tagit bort 50% eller mer av deras wounds, men inte dödat dem.
2. Det räcker att döda 50% av en enhet för att få halva dess point, man behöver EJ döda >50%

Detta gäller givetvis inte retroaktivt, och ja gtror inte det kommer påverka någonting. Men rätt ska va rätt Wink
SimonEBurgess
SimonEBurgess
Admin

Antal inlägg : 275
Registreringsdatum : 09-07-11

Användarens profil http://40k23c.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet