40k 23C
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

MATCHRESULTAT - Xol'tans Necrons vs Fist of Russ

2 posters

Gå ner

MATCHRESULTAT - Xol'tans Necrons vs Fist of Russ Empty MATCHRESULTAT - Xol'tans Necrons vs Fist of Russ

Inlägg  Håkan ons jul 29, 2009 4:30 am

PRE GAME
General 1 and namn på armé: Zoltan - Xol'tans Necrons
General 2 och namn på armé: Håkan - Fist of Russ

MÅLNINGSBEDÖMNING:
Målningspoäng för General 1: 11
Målningspoäng för General 2: 10

LORE:
As the Necrons were phasing out of the surprised clutches of Big Mek Leonorko, they picked up the signals from the Humans that were trying to steal the Necron technology before the Snazzy Sturmband managed to chase them away. "We must destroy the defilers!" was the automated thought of the Necron Lord Xol'tan, "It would be logical to hit them in the dark before they know we are here".

Just before dawn, Haakon - the Battle Leader, caught a familiar metallic smell. "Be quiet pups!" He sneered at the Blood Claws making their usual loud noises. "It's them Necrons we investigated before those bastard Orks and the snobby Eldar jumped us. It seems some fool has pushed the wrong button!". Haakon made some battle gestures to Bjorn who took the Grey Hunters around right while Haakon pushed the Blood Claws ahead and following on his bike. "Lets give these machines a taste of the rabid wolf!"

POST GAME
Omodifierad matchpoäng General 1: 0
Omodifierad matchpoäng General 2: 15
Kompdiff General 1 - General 2: 0

Slutgiltig matchpoäng General 1: 0
Slutgiltig matchpoäng General 2: 15

BATTLE REPORT:

Mission: Annihilation
Deployment: Dawn of War, för 4:e gången (beat that Johan!)
Zoltan slår en 5:a för första turn, Håkan slår en 2:a som slås om till en 6:a (lucky, lucky) och han väljer att ställa upp först.

Deployment:
Håkan: Dread + Grey Hunters på högerflanken fram, Blood Claws utspridda längs fronten för att försvåra deployment och komma in i fighten snabbt.

Zoltan: båda troopsen på högerflanken för att få gött med rapid fire och Monoliten i mitten för att kunna teleportera runt folk effektivt.

Runda 1:

Håkan:
Turbo boostar in bikesen mot monoliten men i skydd på vänsterflanken, whirlwinden rör sig in i skydd på högerflanken. Blood Claws, Grey Hunters och Dreaden avancerar framåt så fort det går medans whirlwinden plockar två Necron Warriors (en klarar WBB).

Zoltan:
Blockerar vägen för bikesen med Scarabsen och kör in Destroyerna som mat för desamma. Manövrerar in för rapid fire mot alla trupper. Skjuter ner en bike med destroyerna, 5 Grey hunters dör av en massa rapid fire och monoliten missar med blasten.

Runda 2:
Håkan:
Träffar alla scarabs med whirlwinden som får in 5 wounds! Sjuter ner en destroyer med bikesen, Dreaden flamear och assaultcannonar ner några Necrons, Alla chargear och dreaden har ihjäl Necron Lorden, De kvarvarande Grey Hunters har ihjäl 1 Necron, Blood Claws wipear den andra uniten Necron Warriors och bikesen wipear Destroyerna.

Zoltan:
Lyckas med hälften av sina WBB rolls men misslyckas med lorden. Alla levande necrons + de liggande i lordens unit teleporteras till monoliten och lorden + en till ressar så att uniten blir 14+lord. (Har läst på och det är bara enskilda modeller som är inom 6" från en annan levande Necron som får WBB när hela ens egen unit är wipead, inte hela uniten om en i den är inom 6" från en levande Necron). De nu arga Necronsen skjuter ner 5 Blood Claws som nu är 5 kvar. Monoliten zappar ytterligare en blood claw och Scarabsen rör sig igen ivägen för bikesen.

Runda 3:
Håkan:
Dreaden går mot monoliten och skjuter på den med assault cannon i onödan. Bikesen skjuter sönder scarabsen istället för att chargea ihjäl dem (ingen consolidate move men det gjorde inget i slutändan). Whirlwinden skjuter på necronsen men den scattrar in i mina blood claws men de savear fint. Min stackars ensamma grey hunter springer bakåt till säkrare mark.

Zoltan:
"Han teleporterar taliban!" (Necrons) och rapid firear ihjäl mina Blood Claws. Zappar på min Dread utan att få några glancings.

Runda 4:
Håkan:
Whirlwinden slår en hit som träffar 8 Necrons, 5 woundar, alla savear. Bikesen chargear och dödar många necrons som flyr 5" ställer mig ivägen på cosolidate move så han inte kan teleportera eller regroupa. Dreaden chargear Monoliten och får in en weapon destroyed.

Zoltan:
Necronsen flyr av brädet och monolithen tank shockar mina bikes som flyttar sig ur vägen. Den försöker templatea dreaden men scattrar.

Runda 5:
Håkan:
Dreaden och bikesen chargear och dreaden får in en wrecked - vehichle destroyed. Den mäktiga monoliten faller innan han skulle phasat ut i Zoltans runda.
Håkan
Håkan

Antal inlägg : 51
Registreringsdatum : 09-07-16
Ålder : 41
Ort : Lund, bitches!

Till överst på sidan Gå ner

MATCHRESULTAT - Xol'tans Necrons vs Fist of Russ Empty Sv: MATCHRESULTAT - Xol'tans Necrons vs Fist of Russ

Inlägg  majsmannen ons jul 29, 2009 4:20 pm

haha, jag ska nog slå dig. jag lovar att jag kommer spela 2 dawn of war till.

majsmannen

Antal inlägg : 83
Registreringsdatum : 09-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet