40k 23C
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Enbart samma typer av vapen räknas som multiple barrage

2 posters

Gå ner

Enbart samma typer av vapen räknas som multiple barrage Empty Enbart samma typer av vapen räknas som multiple barrage

Inlägg  majsmannen tis aug 11, 2009 12:44 pm

I en enhet med blandade barrage vapen så skjuter bara de vapen som är av samma sort i en multple barrage.
Har man t.ex. två earthshaker cannon och en heavy mortar, så måste de skjuta på samma mål, men earthshakercannons blir multiple barrage ,men griffon slår separat.

Detta för att förhindra att utnyttja olika specialregler, så som griffons accurate, eller att man har ett mortar team tillsammmans med en Master of the ordinance.

majsmannen

Antal inlägg : 83
Registreringsdatum : 09-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Enbart samma typer av vapen räknas som multiple barrage Empty Sv: Enbart samma typer av vapen räknas som multiple barrage

Inlägg  SimonEBurgess tis aug 11, 2009 1:43 pm

Låter bra, men Innan jag ställer mig bakom det vill jag bolla en sak med dig som vet hur det fungerar:

Ta ditt förslag och ställ det mot förslaget "Ett support battery får bara innehålla en typ a tanks". Fördelar/nackdelar? Vilket tycker du och varför?

Vilket du än tycker ställer jag mig bakom det.
SimonEBurgess
SimonEBurgess
Admin

Antal inlägg : 275
Registreringsdatum : 09-07-11

https://40k23c.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Enbart samma typer av vapen räknas som multiple barrage Empty Sv: Enbart samma typer av vapen räknas som multiple barrage

Inlägg  majsmannen tis aug 11, 2009 2:21 pm

haha, fråga mig igen när vi spelar 2000p

jag har ingen aning varför man vill blanda i en enhet, om det inte är för att man har slut på HW support på force, men det känns ganska avlägset.

majsmannen

Antal inlägg : 83
Registreringsdatum : 09-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Enbart samma typer av vapen räknas som multiple barrage Empty Sv: Enbart samma typer av vapen räknas som multiple barrage

Inlägg  SimonEBurgess ons aug 12, 2009 11:40 am

Vi klistrar den. Kan inte tänka mig att någon skulle ha något emot detta.
SimonEBurgess
SimonEBurgess
Admin

Antal inlägg : 275
Registreringsdatum : 09-07-11

https://40k23c.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Enbart samma typer av vapen räknas som multiple barrage Empty Sv: Enbart samma typer av vapen räknas som multiple barrage

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet