40k 23C
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Efter att ha skjutit på transports får man assaulta de som satt i.

2 posters

Gå ner

Efter att ha skjutit på transports får man assaulta de som satt i. Empty Efter att ha skjutit på transports får man assaulta de som satt i.

Inlägg  SimonEBurgess ons aug 19, 2009 8:27 pm

Enligt reglerna får man bara assaulta den enheten man sköt på om man sköt i shooting phase (eller om man personligen pajjade transporten i shooting får man också assaulta de som satt i).

FÖRSLAG: En transport med en unit i räknas som En unit när man avgör vad man får assaulta pga att man har skjutit på en viss enher.

Motivering: Tja, det känns ballt helt enkelt. Inget som spelar apstor roll för mig eller någon tror jag, känns bara gött Smile


Senast ändrad av SimonEBurgess den sön sep 13, 2009 10:27 am, ändrad totalt 2 gånger
SimonEBurgess
SimonEBurgess
Admin

Antal inlägg : 275
Registreringsdatum : 09-07-11

https://40k23c.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Efter att ha skjutit på transports får man assaulta de som satt i. Empty Sv: Efter att ha skjutit på transports får man assaulta de som satt i.

Inlägg  majsmannen fre aug 21, 2009 1:08 pm

De som sköt sönder fordonet får assaulta enheten som satt i, om det var det du menade.
Den enda restriktionen som jag förstår är att de andra som sköt på fordonet, men inte lyckades pajja det får inte assualta.
ÄR det den restriktionen du menar?
Jag testar gärna reglen, tror inte det blir obalanserat.

majsmannen

Antal inlägg : 83
Registreringsdatum : 09-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Efter att ha skjutit på transports får man assaulta de som satt i. Empty Sv: Efter att ha skjutit på transports får man assaulta de som satt i.

Inlägg  SimonEBurgess sön aug 23, 2009 3:56 pm

hmm... Jag borde nog förtydligat det lite. Bra att du belyser luddet.

min tanke var: Alla som skjutit på transporten får även assaulta de transporterade om någon lyckats pajja transporten.

Helt ärligt är detta den regel jag tänkt på som jag tycker det finns minst belägg för. Det är mer för at det "känns rätt" att man ska få betrakta vehiclet och de i som "en unit" i avseende om assaults. Det gör gubbar i transports inte lika omöjliga att komma åt. Men på det stora laget tror jag inte det spelar någon större roll.

Som sagt, inte helt genomtänkt fråm min sida. bara en känsla.
SimonEBurgess
SimonEBurgess
Admin

Antal inlägg : 275
Registreringsdatum : 09-07-11

https://40k23c.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Efter att ha skjutit på transports får man assaulta de som satt i. Empty Sv: Efter att ha skjutit på transports får man assaulta de som satt i.

Inlägg  SimonEBurgess sön sep 13, 2009 10:23 am

Ok, inga protester har hörts. Den stickias
SimonEBurgess
SimonEBurgess
Admin

Antal inlägg : 275
Registreringsdatum : 09-07-11

https://40k23c.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Efter att ha skjutit på transports får man assaulta de som satt i. Empty Sv: Efter att ha skjutit på transports får man assaulta de som satt i.

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet