40k 23C
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Matcchresultat: Space Boys vs. Leonates Merry Men

Gå ner

Matcchresultat: Space Boys vs. Leonates Merry Men Empty Matcchresultat: Space Boys vs. Leonates Merry Men

Inlägg  SimonEBurgess tor dec 03, 2009 4:19 am

PRE GAME
General 1 and namn på armé: Simon, Space Boys from Outer Space
General 2 och namn på armé: Felix, Leonates Merry Men

MÅLNINGSBEDÖMNING:
Målningspoäng för General 1: -
Målningspoäng för General 2: -

LORE:
The newly captured machine spirit purred as Kayvan petted it. "There, that's a good boy! I think i will call you Twonky", Kayvan said.

POST GAME
Omodifierad matchpoäng General 1: 20
Omodifierad matchpoäng General 2: 0
Kompdiff General 1 - General 2: 5-6.4=-1.4

Slutgiltig matchpoäng General 1: 19
Slutgiltig matchpoäng General 2: 1

BATTLE REPORT:
Ok, tankar före matchen.

Hans DC är ju klart skrämmande, men hade räknat ut att om jag chargear den med 3 av mina units+ Kayvan shrike, så kommer jag komma ut on top! Resten är ju bara finlir. Han har ett par meningslösa tacticals, någon assaut squad och lite termosar. Men om hans assaut squad och termosar joinar fighten, så är jag körd.

Så.. Jag kollar vad jag har för going for Me. Jag får troligtvis en chans att skuta med multimeltan på smält-avstånd på Land raidern. Jag får troligtvis in ett eller två skott med vindicatorn antingen på termosarna eller DC, båda är riktiga moneyshots.

Med detta sagt är det gansak troligt att min multimelta-bike inte gör någonting innan den dör (missa, inte penetrata, inte göra någon vettig skata etc.), och efter det är det bar vindin' som har en chans mot landraidern. Landraiden skulle alltå bli ett riktigt svårt problem. Dessutom har den dubbla Flamstorm cannons, som gjort för att döda mina 41 marines!

Ok, så detta blev spel-planen: Jag måste få ut DC ur Landraidern till nästan vilket pris som helst. Sedan chargea med Minst 3 squads, plus kayvanshrike (6 master crafted lightning claw attacks på I6, det är en DC-dödare det!). Så, jag tänkte baita DC med en tactical squad, och hålla mina andra 3 squads inom counter charge range.

Vindin' ska skjuta på DC eller Termosar primärt, sekundärt landraidern. Det ulitmata för vindin' vore om han kunde matcha sin front armour mot Termosarna, och shoot it out med dom. Det borde han vinna. Två krak missiles mot av 13 är ju inte tokfarligt.


GAME STARTS
Annihilation
Standard deployment
Fx goes first

Ganska tråkig match. Fx landraider bränner lite för långt fram med sin land raider runda 1, min attack bike med melta smälter den till bajs i min runda 1. En DC dör + 1 wound på commandern i explosionen.

Efter det backar min vindi 6" varje runda och blafar på DC-enheten, medans DC i desperation rör sig framåt och skjuter lite förstrött med sina boltpistols. I runda fem dör den sista DC:n och chaplainen av totalt 4 rundors vindicator suffering. Resten aav min armé moppar upp resten an Blodänglarna under runda 1-5. Ojämnt som satan.

bättre lycka nästa gång fx.

Tankar efter matchen:
Ja, det gick ungefär så bra man bara kunde önska att det skulle. Inte enligt planen, men bättre. Vindin' kunde koncentrera sig på DC, alla andra flytta out of charge range från DC'n och tog hand om hans termosar och överblivna 10 marines + 5 assault marines, dvs resten av hans armé. Så tvärt emot planen. Vindin skulle ju ta hand om Termosar, och mina marines DC. Allt ändrades när min Attack bike smälte landraidern i runda 1.

Boltrade faktiskt ihjäl 3 stycken Termosar! ca 35-40 bolterskott gjorde jobbet. Shrike jagade ifatt de sista 2 och clawade ihjäl dem.
SimonEBurgess
SimonEBurgess
Admin

Antal inlägg : 275
Registreringsdatum : 09-07-11

https://40k23c.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet