Utvärdering av Turnering

Gå ner

Utvärdering av Turnering

Inlägg  SimonEBurgess i sön jan 03, 2010 1:27 pm

Hej gott folk! All right, nu vill jag veta vad ni tyckte om turneringen, formatet framför allt, men i övrigt också.

Mina 2 cent:
1. Det stora bordet var suveränt!
2. Tror att 4 matcher per spelare var för mycket. Det var ju kanske inte superdrag i turneringen, även om vi fick allt spelat till slut (utom Ztan). Funderar på att sätta upp en miniturnering med typ 2 matcher per spelare, som spelas över en dag. Då behövs inte så många deltagare heller, egentigen bara 3, och 4 är väl max om man ska kunna spela alla matcher över en söndag. Jag gillar fortfarande konceptet att man spelar med samma armé mer än en gång, och inte kan anpassa efter motståndet. Vad säger folk?
3. Jag är glad att kompen faktiskt fick genomslag denna gång. Den var kanske inte perfekt, men någorlunda rätt tror jag i alla fall. Jag tror att Felix's armé egentligen borde haft lite högre komp, men annars tycker jag det fungerade som det skulle.
SimonEBurgess
Admin

Antal inlägg : 275
Registreringsdatum : 09-07-11

Användarens profil http://40k23c.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Sv: Utvärdering av Turnering

Inlägg  majsmannen i sön jan 03, 2010 4:57 pm

jag spelar gärna fler matcher än 2. 4 var lagom. För min del gör det inget att en turnering tar ett par månader.
vad sägs om att ha två paralella turneringar? en mini med 2 matcher o en lite längre?
nackdelen med att ha en lång turnering nu är ju att både nids o bloody angels kommer få codexar.

vad säger ni andra?

Jag är inte helt nöjd med kompen, men det är förmodligen det bästa alternativet.

majsmannen

Antal inlägg : 83
Registreringsdatum : 09-07-11

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet