40k 23C
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Spelkväll på Unispel, varje tisdag!

3 posters

Gå ner

Spelkväll på Unispel, varje tisdag! Empty Spelkväll på Unispel, varje tisdag!

Inlägg  Christian Aas mån feb 08, 2010 5:31 pm

Hej!

Tisdag 9/2 - 10, 18.00 är det spelkväll på Unispel.

Då är vi ett gäng glada spelare som kommer spela Warmachines / Hordes.

Kom förbi och ta en match eller bara titta på lite - blir nog skoj oavsett!

Edit: Rubriken


Senast ändrad av Christian Aas den lör feb 13, 2010 1:24 pm, ändrad totalt 1 gång

Christian Aas

Antal inlägg : 39
Registreringsdatum : 10-01-04

Till överst på sidan Gå ner

Spelkväll på Unispel, varje tisdag! Empty Sv: Spelkväll på Unispel, varje tisdag!

Inlägg  Peter tis feb 09, 2010 9:56 am

Jag o Simon kommer!

Peter

Antal inlägg : 148
Registreringsdatum : 09-07-16

Till överst på sidan Gå ner

Spelkväll på Unispel, varje tisdag! Empty Sv: Spelkväll på Unispel, varje tisdag!

Inlägg  SimonEBurgess tor feb 11, 2010 4:02 pm

Hepp! Riktigt trevligt i tisdags. Nästa tisdag tar jag med dudesen för en omgång.
SimonEBurgess
SimonEBurgess
Admin

Antal inlägg : 275
Registreringsdatum : 09-07-11

https://40k23c.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Spelkväll på Unispel, varje tisdag! Empty Sv: Spelkväll på Unispel, varje tisdag!

Inlägg  Peter tor feb 11, 2010 4:35 pm

Hoppas jag kan komma också!

3 gunbunnies målade och basade!
Basher, Driller o Gorten kvar. Hoppas på att måla Bashern idag :-)

Riktigt sugen på att bli klar så att mitt samvete säger att jag kan köpa fler figurer (Thor Steinhammer, Herne & Jonne samt Horgenhold Forge Guard på listan för att dra upp till 25p :-))

Peter

Antal inlägg : 148
Registreringsdatum : 09-07-16

Till överst på sidan Gå ner

Spelkväll på Unispel, varje tisdag! Empty Sv: Spelkväll på Unispel, varje tisdag!

Inlägg  SimonEBurgess fre feb 12, 2010 2:53 pm

Måste tyvärr meddela att jag har blivit lite begsviken på Memnoth.

Efter att ha läst halva Prime-boken, + CYgnar och Menmnothdelen så tycker jag CYgnar nog är factionen för mig. ALternativ Verkar retribution of Syrath ha riktigt balal modeller. Fast jag har ju spelat alver i typ alla spel jag någonsin spelat, så kanske dags för något annat nu.

Ska läsa igenom resten, och sen bestämma om jag ska byta.
SimonEBurgess
SimonEBurgess
Admin

Antal inlägg : 275
Registreringsdatum : 09-07-11

https://40k23c.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Spelkväll på Unispel, varje tisdag! Empty Sv: Spelkväll på Unispel, varje tisdag!

Inlägg  Peter fre feb 12, 2010 3:43 pm

Jag gillar också Cygnar, de har trevligt modeller och känns skojiga att spela.

Peter

Antal inlägg : 148
Registreringsdatum : 09-07-16

Till överst på sidan Gå ner

Spelkväll på Unispel, varje tisdag! Empty Sv: Spelkväll på Unispel, varje tisdag!

Inlägg  Christian Aas lör feb 13, 2010 1:23 pm

Tänker du fluff-mässigt eller spelmässigt?

Spelmässigt är Cygnar väldigt stabila med några av spelets bästa Casters och mycket stabila enheter. De är ju väldigt shooty i grunden men det går definitivt att bygga hårda närstridslistor också. Att du (Simon) bara köpt en battlebox gör ju att du egentligen inte bundit dig så mycket, det är ju egentligen bara att byta faction om du känner att något annat tilltalar mycket mer.

Spelkväll på Unispel tis 16 / 2 -10

Nästa spelkväll så har jag slängt ut en liten utmaning till Anthonys Protectorate of Menoth, troligtvis under ledning av pSeverius. Det gör att jag själv inte tänker spela med pSeverius eller pKreoss (då jag spelat honom en hel del). Kvar står eFeora eller Reznik och med tanke på hur lite jag spelat Reznik så känns valet självklart. Blir en något Jack-tung lista som är tänkt att skapa lite problem för Anthony men nackdelen är att Avataren, Reckonern och Paladinen bara är grundsprayade. Reznik är en bra jack-caster med ett par bra buff-spells och en del anti-infanteri-tricks. Vi får se hur det går!


Protectorate of Menoth - 35pts
Reznik [-6]
>Vanquisher [+8]
>Reckoner [+8]
Avatar
Full Flameguard + UA [+8]
Vassal [+2]
Min Choir [+2]
Paladin [+2]
35pts

Christian Aas

Antal inlägg : 39
Registreringsdatum : 10-01-04

Till överst på sidan Gå ner

Spelkväll på Unispel, varje tisdag! Empty Sv: Spelkväll på Unispel, varje tisdag!

Inlägg  SimonEBurgess sön feb 14, 2010 2:52 pm

Christian Aas skrev:Tänker du fluff-mässigt eller spelmässigt?


Tja, både och egentligen. Jag gillade CYngars fluff, och blev inte särsklit fångad av Memnoth. Det enda jag gillade med Memnoths fluff var egentligen att Cryx avskydde dem och hade problem med deras Divine magic.

Cygnar känns lite lagom helylle och slåss för den goda sakens skull när det passar dem. Sen gillade jag deras Jacks som fanns i grundboken.

Khador's Jack's verkade sjukt bra och prisvärda men köpte inte hela fluffen med "Vi slåss för att det är ballt att slåss".
SimonEBurgess
SimonEBurgess
Admin

Antal inlägg : 275
Registreringsdatum : 09-07-11

https://40k23c.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Spelkväll på Unispel, varje tisdag! Empty Sv: Spelkväll på Unispel, varje tisdag!

Inlägg  Peter ons feb 17, 2010 11:36 am

Tack för igår!

Det var massor med trevligt! Min stackars jack som blev söndertryckt av elaka makter är nu på benen igen med en ny häftig pose :-)

Hur gick din sista match Simon? Jag tänkte göra en battle report av matchen mot Christian och skriva lite lessons learned. Gjorde en stor lärdom.

Peter

Antal inlägg : 148
Registreringsdatum : 09-07-16

Till överst på sidan Gå ner

Spelkväll på Unispel, varje tisdag! Empty Sv: Spelkväll på Unispel, varje tisdag!

Inlägg  Christian Aas ons feb 17, 2010 11:45 am

Tack för matchen Peter!

Ser fram emot fler duster mot dvärgarna!

Christian Aas

Antal inlägg : 39
Registreringsdatum : 10-01-04

Till överst på sidan Gå ner

Spelkväll på Unispel, varje tisdag! Empty Sv: Spelkväll på Unispel, varje tisdag!

Inlägg  SimonEBurgess ons feb 17, 2010 5:46 pm

ANdra matchen? Jag blev Pwnad. Fick till ett 25% assasination try min sista levande runda, med pSevvy som loffade magi för 8 focus points värt på Stryker. Det gick inte vägen, men är nöjd med det.

Efter att ha tänkt lite på vad jag gjorde har jag tänkt ut hur jag borde gjort... Fast det hade varit en tuff match ändå. Christans armé var mobilare, sköt hårdare och hade två disruptions varje runda. Det ihop med en drös knocked down effects funkar inte så bra ihop med mina tre långsamma jacks. Men som sagt, kunde spelat annorlunda.

Asså, det var ni två som spelade? Ser fram emot en battle report!
SimonEBurgess
SimonEBurgess
Admin

Antal inlägg : 275
Registreringsdatum : 09-07-11

https://40k23c.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Spelkväll på Unispel, varje tisdag! Empty Sv: Spelkväll på Unispel, varje tisdag!

Inlägg  Christian Aas tis feb 23, 2010 1:16 am

Imorgon är det återigen spelträff på Unispel, 18.00!

Sen förra tisdagen har jag målat upp två Paladins (of the Order of the Wall) och är riktigt sugen på att rulla lite tärningar.

Kommer ni?

Christian Aas

Antal inlägg : 39
Registreringsdatum : 10-01-04

Till överst på sidan Gå ner

Spelkväll på Unispel, varje tisdag! Empty Sv: Spelkväll på Unispel, varje tisdag!

Inlägg  Peter tis feb 23, 2010 9:19 am

Jag kikar in, behöver fler figurer :-). Men det är fortfarande 15p som gäller för mig.

Peter

Antal inlägg : 148
Registreringsdatum : 09-07-16

Till överst på sidan Gå ner

Spelkväll på Unispel, varje tisdag! Empty Sv: Spelkväll på Unispel, varje tisdag!

Inlägg  SimonEBurgess tor feb 25, 2010 7:39 pm

Christian, hur gick det med matchen med dina 7p paladin Fortresses?

Ohh! Jag har hattat en ball Solo! Allegiant of the Order of the Fist. Ninjamunk för 2p. Kanske inte supervärt, men jag diggar honom!

Han passar kanske inte riktigt i min lista. Som harrasment och annoyer känns han inte riktigt värt det för 2p. Även med DEF 15/17 kan ju motståndaren plocka ut honom med lite focus utan att slösa för mycket attacker, eller med någon mongospecial ability som går föbi defense.


Tack för spelkvällen, trevligt osm vnaligt! Ses nästa tisdag. Jag och Peter funderade lite på att måla i helgen. Christian är också välkommen. blir väl på norr där vi bor.
SimonEBurgess
SimonEBurgess
Admin

Antal inlägg : 275
Registreringsdatum : 09-07-11

https://40k23c.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Spelkväll på Unispel, varje tisdag! Empty Sv: Spelkväll på Unispel, varje tisdag!

Inlägg  Christian Aas tor feb 25, 2010 8:42 pm

Protectoratet besegrade den falske Severius med en Caster-kill. Ett skott från Redeemern och ett skott från Vanquishern rundan efter gjorde slut på honom.

Paladinerna gjorde ingenting i matchen och jag är ganska tveksam till hur effektiva de är. På pappret är de inte så dumma men i realiteten är de inte tillräckligt effektiva. Om man ska använda ett av deras Stance så är de ganska långsamma och ska man chargea något ger man ju upp sitt försvar, bara en attack rättfärdigar inte riktigt det även om de slår hårt. Ska testa dem lite till för att de är tuffa!

Karate-Munken anses vara ganska kass även om han är väldigt cool!

Christian Aas

Antal inlägg : 39
Registreringsdatum : 10-01-04

Till överst på sidan Gå ner

Spelkväll på Unispel, varje tisdag! Empty Sv: Spelkväll på Unispel, varje tisdag!

Inlägg  Peter fre feb 26, 2010 12:06 pm

Paladinerna låter svårspelade, men jag tror definitivt att de har potential att vara game-savers om de är på rätt plats vid rätt tillfälle.

Kanske traska in i en scenariozon och stå still. Grymt irriterande.
Blocka charge lanes mot andra figurer kanske.
Låsa upp heavy jacks.
osv.

Peter

Antal inlägg : 148
Registreringsdatum : 09-07-16

Till överst på sidan Gå ner

Spelkväll på Unispel, varje tisdag! Empty Sv: Spelkväll på Unispel, varje tisdag!

Inlägg  Christian Aas tis mar 02, 2010 5:00 pm

Kungen av Unispel!

Ikväll kommer den första kröningen att ske. Är det kanske du som är Kungen av Unispel och kommer du då att klara av att försvara kronan eller är du helt enkelt en av utmanarna som vill visa att du skulle vara en mycket bättre kung?

Upp till bevis ikväll på Unispel, 18.00, 2 / 2 - 2010!

Christian Aas

Antal inlägg : 39
Registreringsdatum : 10-01-04

Till överst på sidan Gå ner

Spelkväll på Unispel, varje tisdag! Empty Sv: Spelkväll på Unispel, varje tisdag!

Inlägg  Peter ons mar 03, 2010 7:57 pm

Hur gick det igår? Vem blev kung?

Peter

Antal inlägg : 148
Registreringsdatum : 09-07-16

Till överst på sidan Gå ner

Spelkväll på Unispel, varje tisdag! Empty Sv: Spelkväll på Unispel, varje tisdag!

Inlägg  Christian Aas tor mar 04, 2010 3:07 am


Christian Aas

Antal inlägg : 39
Registreringsdatum : 10-01-04

Till överst på sidan Gå ner

Spelkväll på Unispel, varje tisdag! Empty Sv: Spelkväll på Unispel, varje tisdag!

Inlägg  Peter fre mar 05, 2010 2:25 pm

Fin rapport! Grattis till kronan! Får se hur länge du får behålla den ;-)

Peter

Antal inlägg : 148
Registreringsdatum : 09-07-16

Till överst på sidan Gå ner

Spelkväll på Unispel, varje tisdag! Empty Sv: Spelkväll på Unispel, varje tisdag!

Inlägg  Christian Aas fre mar 05, 2010 4:34 pm

Det beror ju helt på om dvärgarna kommer eller inte! Wink

Christian Aas

Antal inlägg : 39
Registreringsdatum : 10-01-04

Till överst på sidan Gå ner

Spelkväll på Unispel, varje tisdag! Empty Sv: Spelkväll på Unispel, varje tisdag!

Inlägg  SimonEBurgess mån mar 08, 2010 3:49 pm

Hahha. Skön rapport. Hail to the Bastard King of Bubbel och Bus!
SimonEBurgess
SimonEBurgess
Admin

Antal inlägg : 275
Registreringsdatum : 09-07-11

https://40k23c.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Spelkväll på Unispel, varje tisdag! Empty Sv: Spelkväll på Unispel, varje tisdag!

Inlägg  Christian Aas ons mar 10, 2010 5:08 pm

Precis som föregående vecka har jag skrivit en liten rapport om kvällen! En kamera hade verkligen förgyllt rapporterna, men tills vidare får det räcka med mitt svammel!

http://kolgruvan.se/sed/forums.php?m=posts&q=298&n=last#bottom

Christian Aas

Antal inlägg : 39
Registreringsdatum : 10-01-04

Till överst på sidan Gå ner

Spelkväll på Unispel, varje tisdag! Empty Sv: Spelkväll på Unispel, varje tisdag!

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet