40k 23C
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

MATCHRESULTAT - 413:th Company vs. Extended Will of Farseer Erion

2 posters

Gå ner

MATCHRESULTAT - 413:th Company vs. Extended Will of Farseer Erion Empty MATCHRESULTAT - 413:th Company vs. Extended Will of Farseer Erion

Inlägg  SimonEBurgess lör jul 25, 2009 6:44 pm

PRE GAME
General 1 and namn på armé: Simon, Extended will of Farseer Erion
General 2 och namn på armé: Johan, 413:th company

MÅLNINGSBEDÖMNING:
Målningspoäng för General 1: 13
Målningspoäng för General 2: 4

LORE:
"What do the Mon Keigh konw about grief? We sung songs of lament before your forefathers crawled on their bellies out of the sea!" Farseer Erion's final words to Amada

POST GAME
Omodifierad matchpoäng General 1: 15
Omodifierad matchpoäng General 2: 0
Kompdiff General 1 - General 2: 1

Slutgiltig matchpoäng General 1: 16
Slutgiltig matchpoäng General 2: -1

BATTLE REPORT:
Misson: Capture bases
Deployment: Dawn of War (haaahah! tredje för Johan. fast han fick första rundan)
Simon: Jäääh! Först 3 rundorna sjuukt spännande, mycket lika. I början på johans runda fyra började saker gå lite tarrigt, och matchen vände till min fördel.

Mään, det är svårt tt spela eldar! Till och med när man har en heelt footslogging armé har man sjukt många svåra val att göra. Det slutade med att min Avatar kom till halva spelbrädet och sen inte kunde gå en tum framåt! Han var tvungen att hålla mina superömtåliga trupper fearless, speciellt med allt pinning artilleri som regnade in hela tiden, OCH en psyker battle squad som reducerade deras leadership till 2 när de ville.

Så, mina trupper insåg snabbt hur dåliga de var och gömde sig bak och försökte överleva allt inkommande heavy + artilleri tills slutet så att jag åtminstone kunde captura min bas.

Av någon anledning så gick det ändå. Striking scorpions lyckades med en anal move charga en tank i ett hörn, en veteran squad 12" bort, och resterna av en Rough Rider squad 14" bort. And it was all Legal baby! Wipe på dem, vets blev ihjälhuggna när de försölte fly och tanken exploderade.


Senast ändrad av SimonEBurgess den sön jul 26, 2009 12:50 pm, ändrad totalt 1 gång
SimonEBurgess
SimonEBurgess
Admin

Antal inlägg : 275
Registreringsdatum : 09-07-11

https://40k23c.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

MATCHRESULTAT - 413:th Company vs. Extended Will of Farseer Erion Empty Sv: MATCHRESULTAT - 413:th Company vs. Extended Will of Farseer Erion

Inlägg  SimonEBurgess sön jul 26, 2009 2:19 am

Kan tillägga att min Striking scorps kom in i runda 4, som vanligt. Fel table end nu, fast de gjorde fin nytta där också.

Men Johan hade en poäng: Han sade att det var bra att de kom in sent. Jag höll inte med honom då, eftersom han hade tänkt lite längre än mig. Men det är sant, om de hade kommit in INNAN hans Rough riders hade de chargat sönderdem med s6 I6 power weapons.

Hmm.. Men jag kunde inte komma in innan honom. Hans kom in i runda 2, oc han har första turen. Men som princip. Bättre att de kom in efter Rough Riders.

DÄR är kanske något du kunde gjort annorlunda. Haft Rough Riders i Mitten istället för på en av flankerna Johan. Så att de inte blir skorpionmat. Som countermeasure mot skorpionerna. Kankse svårt att skydda båda flankerna dock. men om man lät skorpionerna wreaka havoc en extra runda kunde man ha chargat de efter 2 rundor vilken sida de än kom in på.

Tankar?

Jag hade också tur att det tog slut runda fem. Om det fortsatt en runda till hade det kanske blivit en draw
SimonEBurgess
SimonEBurgess
Admin

Antal inlägg : 275
Registreringsdatum : 09-07-11

https://40k23c.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

MATCHRESULTAT - 413:th Company vs. Extended Will of Farseer Erion Empty Sv: MATCHRESULTAT - 413:th Company vs. Extended Will of Farseer Erion

Inlägg  Håkan sön jul 26, 2009 11:17 pm

Argh! hade velat se matchen men jag är isolerad här ute på bonnalandet :p
Johan verkar ha fått turneringens förbannelse med att alltid ha dawn of war som deployment Laughing
Håkan
Håkan

Antal inlägg : 51
Registreringsdatum : 09-07-16
Ålder : 41
Ort : Lund, bitches!

Till överst på sidan Gå ner

MATCHRESULTAT - 413:th Company vs. Extended Will of Farseer Erion Empty Sv: MATCHRESULTAT - 413:th Company vs. Extended Will of Farseer Erion

Inlägg  SimonEBurgess mån jul 27, 2009 11:51 am

hahaha! ja, verkligen.

Men det var inte till hans nackdel denna gång då han började först. Jag satte inte upp något, så det enda som blev var att han fick lite mer manövreringsutrymme än vid vanlig deployment, och att spelet blev i princip en runda kortare då ingen skjöt första rundan (han hade inget att skjuta på, jag kunde inte se) och jag inte har något snabbt.
SimonEBurgess
SimonEBurgess
Admin

Antal inlägg : 275
Registreringsdatum : 09-07-11

https://40k23c.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

MATCHRESULTAT - 413:th Company vs. Extended Will of Farseer Erion Empty Sv: MATCHRESULTAT - 413:th Company vs. Extended Will of Farseer Erion

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet