40k 23C
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Omröstning angående målningspoäng

2 posters

Gå ner

Vilken typ av målningspoäng vill du ha?

Omröstning angående målningspoäng I_vote_lcap0%Omröstning angående målningspoäng I_vote_rcap 0% 
[ 0 ]
Omröstning angående målningspoäng I_vote_lcap67%Omröstning angående målningspoäng I_vote_rcap 67% 
[ 2 ]
Omröstning angående målningspoäng I_vote_lcap33%Omröstning angående målningspoäng I_vote_rcap 33% 
[ 1 ]
 
Totalt antal röster : 3
 
 

Omröstning angående målningspoäng Empty Omröstning angående målningspoäng

Inlägg  Håkan mån aug 03, 2009 12:00 am

Det råder delade meningar angående målningspoängen i förra turneringen så jag lägger upp tre alternativ som vi kan rösta på hur målningspoäng ska inkorporeras i turneringen.

Alt 1: Vi behåller samma format dvs man bedömer varandras arméer mellan 0-15 och så läggs snittet till ens matchpoäng i slutet av turneringen.

Alt 2: Man ger 10 poäng för en fullt målad armé som är WYSIWYG (inte analt bedömt utan rätt modell fungerar men utrustningen behöver inte stämma exakt) och drar av poäng för modeller som inte är målade eller är av rätt typ ner till 0.

Alt 3: Vi skippar att lägga till målningspoäng till matchresultat och har en parallell tävling i målningsbedömningen som får ett Best in Show pris.
Håkan
Håkan

Antal inlägg : 51
Registreringsdatum : 09-07-16
Ålder : 41
Ort : Lund, bitches!

Till överst på sidan Gå ner

Omröstning angående målningspoäng Empty Sv: Omröstning angående målningspoäng

Inlägg  SimonEBurgess tis aug 04, 2009 9:42 am

Jaha, hade tänkt vänta tills andra tycker till innan jag öppnar käften, men det verkar vara omt om tyckande så jag får väl hoppa in.

Ju mer jag tänker på det desto vettigare verkar en separat tävling. Tanken med målningspoäng var ju lite att få folk att måla, men jag tror inte folk målar varken mer eller mindre pga målningspoängen. Sen finns det ju folk som är direkt emot målning.

I slutändan sällar jag jag väl mig till de som tycker vad de andra tycker. Så länge de tycker som mig.
SimonEBurgess
SimonEBurgess
Admin

Antal inlägg : 275
Registreringsdatum : 09-07-11

https://40k23c.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet