40k 23C
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

MATCHRESULTAT: Unnamed orks vs Extended Will of Farseer Erion

Gå ner

MATCHRESULTAT: Unnamed orks vs Extended Will of Farseer Erion Empty MATCHRESULTAT: Unnamed orks vs Extended Will of Farseer Erion

Inlägg  SimonEBurgess tis aug 18, 2009 11:33 am

PRE GAME
General 1 and namn på armé: Simon, Extended will of Farseer Erion
General 2 och namn på armé: Mats, Unnamed Orks

MÅLNINGSBEDÖMNING:
Målningspoäng för General 1: -
Målningspoäng för General 2: 2

LORE:
Things had gone from bad to worse. Elysia four would soon be overrun with orks. But Erion had manouvered the htreads of destiony for two final battles with the orks that would turn the tide and save the old relicworld. After chasing the nameless shouting horde of green thugs away, and clearing the areas of ork plants, what awaited was a final battle of destiny between the Snazzy Stormband and the Warhost.

POST GAME
Omodifierad matchpoäng General 1: 14
Omodifierad matchpoäng General 2: 1
Kompdiff General 1 - General 2: 2-3=-1

Slutgiltig matchpoäng General 1: 13
Slutgiltig matchpoäng General 2: 2

BATTLE REPORT:
Simon: Lyckades återigen fucka upp det viktigaste moven på brädet, de med mina dire avngers, som typ är gjorda för att skjuta ut orks. Spelade fel från början, med allt längst fram och backade för mycket utan att skjuta med en enda squad. Backade ner till min sida, utan att skjuta, och blev sedan chargead med allt. Som det slutade langade mina 17 dire avengers iväg 6 skott allt som allt.

Förutom det får man vara ganska nöjd. Antar att jag hade tur som lyckades vända det ändå. Efter att Mats Nobz tagit ner avataren och lite random models som var i den stura multibrawlen (fem enheter inblandade!) misslyckades de med 2 consecutive Morale tests, så nobzen flydde. De tauntade mats genom att misslyckas med ytterligare 2 morale tests. vid det laget började det bli skrattretande, spelet var avgjort men nobzen's bh-band hade uppenbarligen halkat ner. De slutade spelet 1/10:dels inch från sitt bräde, efter att ha startat sin flykt 4" från min edge i runda fyra.

Mina Scorpions gjorde en klockren ankomst i runda 3 och chargeade 20 boyz. Tyvärr var de tydligen ganska morgontrötta och lyckade bara med att dö. Men de stod tillräckligt nära Lootas-arna när de misslyckades med sitt LD 9 morale test, så de kunde inte rallya och flydde av bordet. Igen. Så SS får väl säga ha gjort sitt.
SimonEBurgess
SimonEBurgess
Admin

Antal inlägg : 275
Registreringsdatum : 09-07-11

https://40k23c.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet