40k 23C
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

If I were there 1250p Army list.

4 posters

Gå ner

If I were there 1250p Army list. Empty If I were there 1250p Army list.

Inlägg  felix tor sep 03, 2009 7:31 am

Nu kommer ju jag förmodligen att missa även denna turnering *BUuääähhh*. Men hade jag vart där så hade ni fått möta följande Armylist....ska försöka följa simons reglemente så gott jag kan..är lite uttråkad här uppe i norr som ni kanske förstår..missar ju kriget för fan. Kommentera gärna Smile


Brother Chaplain Leonatos "Last Chancers"

HQ- 105p

Chaplain Leonatos

Wargear: Crozius Arcanum(power weapon), Rosarius(iron halo), bolt pistol, frag/krak grenades, Melta bombs.

Special rules: Honor of the chapter, Independent character, Litanies of Hate
-------------------------------------
Troops

Tactical Squad 5-man 125p

Wargear:Bolters, frag/krak grenades, melta gun.

Special rules: And They Shall Know no fear, Combat squads
---------------------------------------
Tactical Squad 5-man 130p

Wargear:Bolters, frag/krak grenades, Plasma gun.

Special rules: And They Shall Know no fear, Combat squads
--------------------------------------
Assault Squad 5-man 165p

Wargear:Bolt pistol/close combat weapon, frag/krak grenades, jump packs, Sergeant har Powerfist.

Special rules: And They Shall Know no fear, Combat squads, Deep Strike
--------------------------------------

Elites

Terminator squad 5-man 220p

Wargear: Stormbolters, powerfists, Power weapon (sergeant), Cyclone missile Launcher, terminator armor.

Special rules: And They Shall Know no fear, Deep strike
--------------------------------------------
Death Company 10-man 180p

Wargear: Bolt pistol/close combat weapon, frag/krak grenades,

Special rules: Fearless, Feel no Pain, Furious Charge, Black Rage.
--------------------------------------------
Fast Attack

Land speeder 75p

Wargear: Multi melta, Heavy flamer
Special rules: Fast, Skimmer
-----------------------------------------
Heavy Support

Land Raider Redeemer 250p

Wargear: Twin-linked Assault cannon, Two Flamestorm cannons, Frag assault Launcher, Smoke launchers, Searchlight, Multi-Melta
Special rules: Power of the Machine spirit, Assault vehicle.

Total poäng: 1250p

Fick fram ett komp på 73 enligt blood angels 5.2mallen, på svenska40k.


Lore

Chaplain Leonatos finished his sermon before his brothers. Long had they been on this journey, long had this Imperatus Strike vessel been their home. The cramped quarters of the spaceship could have driven normal men mad within hours. But they were not mere men. They were the sons of Sanguinus. This he told himself, this he preached each day. They had been given a mission by Commander Dante himself. Seek out the last survivors of the Lamenters, the only known successor chapter of the blood angels known to have found a cure for the flaw. Find them, bring them back to Baal secundus. Its their last hope, their only hope. Since the third war of armageddon, The Blood angels had withdrawn from most of the galaxy...keeping to themselves.

When Leonatos left his beloved homeworld some 200 years ago, 50-man strong force of marines set upon this quest..They had all been strong, all honorable, the emperors finest even among fellow marines. But slowly...after each battle, after each victory, after each passing year he had watched the "curse" seep into the minds of his brothers. Slowly but nigh unstoppable. The human serfs long dead by old age, only the servitors roamed the lone corridors. The Imperatus Chappel chamber their only sanctity. One by one they had come to him. They came to him with their confessions. Confessions that told of nightmarish dreams that came alive to them even during the waking hours. how they had fought these dreams with faith for years. But how they now felt they were losing. Losing their sanity. Not wanting to be reduced to a ravaging beast thirsting for blood to drink they came to him for Salvation. Adorn my armor in black, let me die a swift death in the emperors name.

Leonatos did what must be done. He had those same dreams. He knew what they did to even the strongest minded marines of the Adeptus astartes.

Now they were few left.. Few left of the still sane. Time was running out. The life spann of an Blood angel gave them long lives. Lives filled with heroic deeds, the stuff of legends, the honor of doing the Emperors will, to die for him. But the nightmares....Long lives of nightmares. Even minds made of ceramic adamantium gets ground down in the blistering sandstorm of the curse.

Now the end was near. The last battle they had found a clue. A barren world infested with orks. Whose war trophies contained pieces of armor with the Lamenters insignia and chapter symbol upon it. It was a great symbol of might for orks to have decimated a chapter so much. Even if it was the horrendously weakened Lamenters chapter. Such things mattered not for an ork. The last Lamenters members were now hunted. hunted by this band of orks. Sturmboss Grogork's Snazzy Sturmband they called themselves. Leonatos was shaking with anger and barely contained himself. Orks, he spat.

They will know the Emperors wrath.

It is time the hunters became the Hunted.
felix
felix

Antal inlägg : 19
Registreringsdatum : 09-07-27
Ort : Baal

Till överst på sidan Gå ner

If I were there 1250p Army list. Empty Sv: If I were there 1250p Army list.

Inlägg  Peter tor sep 03, 2009 9:04 am

Yay!

Mycket snygg lista, och mycket underhållande lore!

Peter

Antal inlägg : 148
Registreringsdatum : 09-07-16

Till överst på sidan Gå ner

If I were there 1250p Army list. Empty Sv: If I were there 1250p Army list.

Inlägg  felix tor sep 03, 2009 4:16 pm

Tack tack Smile

Tanken bakom loren ville jag skulle vara lite "wh40k-fakta" baserad om blood angels bakgrund samtidigt som det skulle vara lite förklaring till varför tactical squadsen bara var 5-manna och deathcompany fullproppat. Och sist men inte minst en liten "challenge" mot förra turneringens korade vinnare Smile

Sen kompen..73 är det ett " relativt högt värde?


Senast ändrad av felix den tor sep 03, 2009 4:17 pm, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : 73 var det visst i kompen)
felix
felix

Antal inlägg : 19
Registreringsdatum : 09-07-27
Ort : Baal

Till överst på sidan Gå ner

If I were there 1250p Army list. Empty Sv: If I were there 1250p Army list.

Inlägg  majsmannen tor sep 03, 2009 7:20 pm

grym lore! jag är förvånad hur bra ni skriver på engelska.

tur att blood angels hembas är oslo för tillfället.

majsmannen

Antal inlägg : 83
Registreringsdatum : 09-07-11

Till överst på sidan Gå ner

If I were there 1250p Army list. Empty Sv: If I were there 1250p Army list.

Inlägg  Peter tor sep 03, 2009 11:05 pm

73 är ett relativt högt värde! ;-)

Väldigt CC-orienterad lista från en CC-orienterad armé. Om jag hade mött denna så hade mina anti-tank prioriterat land-speedern först och främst, sedan gått på assault marines. Ranged hade pangat på death company. Rent gissningsvis sitter terminators/death company i land-raider och stormar fram i mitten på brädet, skulle hållt mig undan så gott det går och sedan counter-chargat med närstridstrupper när chargen väl kommer. Tactical marines skulle bli ignorerade tills mina boys kunde plocka dem i närstrid.

Jag skulle vara räddare för listan om assault squaden var borttagen och två tactical squads pimpade till 10 och satte i rhinos med eventuella heavy weapons (lascannons helst). Alternativt investera i en till land speeder. Anledningen är att nu hamnar en del av listan bakom och kan inte riktigt göra något om man inte traskar långsamt framåt, men om de hade lite long-range tryck eller om alla var snabbare vore det en annan femma. Land speedern kommer inte överleva första rundan mot de flesta arméer (vem vill ha en multi-melta alt. heavy flamer i nosen?), men om det är två så kommer nog en av dem att överleva och göra galen skada.

Jag blir ju riktigt sugen på att skaffa en space marine armé nu :-)


Senast ändrad av Peter den tor sep 03, 2009 11:30 pm, ändrad totalt 3 gånger

Peter

Antal inlägg : 148
Registreringsdatum : 09-07-16

Till överst på sidan Gå ner

If I were there 1250p Army list. Empty Sv: If I were there 1250p Army list.

Inlägg  SimonEBurgess tor sep 03, 2009 11:15 pm

haha, gött felix!

Feet lore. LIte ballt, för alla av oss har verkligen en helt egne stil när vi skriver Lore.

Angående armén undrar jag om huar kommit ihåg att lutiplicera dina plus och minus med 1.2. Det är för att kompenserar att vi kör 1250p och inte 1500 som mallen är byggd för. I så fall landar du på -38*1,2= ~-46 som ger dig ett komp på 64, viket kanske är det bästa vi sett i det här huset! Wink

Jag tycker det ser ut som en ball lista.

Dina termies kommer att struggla, och bli lämnade själva när de deep throatar in. Än värre är det om de går in. Ingetsomsupportar dem stabilt, men de kan å andra sidan holda sig ganska bra själv. Dekommer inte att få chargea något som de vill chargea, men de skjuter gansak hårt ändå, och kan styra actionen lite genom att mota bort folk från områden.

Annars ser det väl fett ut. Jag tycker listan förtjänar sin höga komp. Får jag fråga varför du inte slår ihop dina Dudes till två tiomanna-squadssomdukan combat-tactica med istället för att ha i oflexibla femmor? Om det är på grund av tt du får "gratis" death companies tror jag faktiskt du inte förlorar något på att ta tiomanna och bara köpa de där extra två death companies. Kommer inte ihåg utantill hur det ser ut nu, men jag tror det är så.

Det kommer kännas gött när ditt kompani chargear 12+2+1+6=21" med en chaplain i fronten. Heil heil heil!
SimonEBurgess
SimonEBurgess
Admin

Antal inlägg : 275
Registreringsdatum : 09-07-11

https://40k23c.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

If I were there 1250p Army list. Empty Sv: If I were there 1250p Army list.

Inlägg  felix sön sep 06, 2009 6:08 am

jag tänkte faktiskt ha mina terminators lite som counter chargers, på enheten som jag fettar in mina death companys i. Då åker de inte på så kollosalt mycket eld om det står 2 units i melee i vägen. Mina tacticals har jag inte drygat upp till 10 manna för att jag helt enkelt ville ha fler gratis deathcompanys och en assault sergeant med powerfist som skuttar runt är till för att skrämma lite vehicles och hjälpa till att nå objectives fort.
felix
felix

Antal inlägg : 19
Registreringsdatum : 09-07-27
Ort : Baal

Till överst på sidan Gå ner

If I were there 1250p Army list. Empty Sv: If I were there 1250p Army list.

Inlägg  SimonEBurgess ons sep 09, 2009 9:52 am

felix skrev:jag tänkte faktiskt ha mina terminators lite som counter chargers, på enheten som jag fettar in mina death companys i. Då åker de inte på så kollosalt mycket eld om det står 2 units i melee i vägen. Mina tacticals har jag inte drygat upp till 10 manna för att jag helt enkelt ville ha fler gratis deathcompanys och en assault sergeant med powerfist som skuttar runt är till för att skrämma lite vehicles och hjälpa till att nå objectives fort.

Tror inte terminators kommer fungera som du vill. Ditt DC kommer inte ha problem med det de chargear, då du väljer vilken enhet du chargear. Antingen blir det overkill med tarminators in i smeten också (om de landar rätt), eller till och med kommer fram för sent. Nå, de kommer nog hålla sin egen rätt, för all del.

ANgånde tacticals: Jag har för mig att du inte tjänar ett dugg på att dela upp dem. Blir det inte samma on du köper en 10-manna tactical + en DC som 2 5-manna tactical? I så fall får du en fett starkare enhet som du kan combatsquaddda vid behov, och kanske slänga in något heavy/special weapon vid lite poäng över
SimonEBurgess
SimonEBurgess
Admin

Antal inlägg : 275
Registreringsdatum : 09-07-11

https://40k23c.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

If I were there 1250p Army list. Empty Sv: If I were there 1250p Army list.

Inlägg  felix ons sep 09, 2009 2:45 pm

Mjo, jag räknade lite på det.

nettovinsten blir ju fler marines på plan med varsin lascannon som heavy weapon i vardera 10-manna tacticals. Men lite stelare och Deathcompany reducerat till en 9-manna grupp. Kanske jag skulle valt andra heavy weapons, men lascannons känns behövliga och landraidern har tillräckligt med anti infantry guns.
felix
felix

Antal inlägg : 19
Registreringsdatum : 09-07-27
Ort : Baal

Till överst på sidan Gå ner

If I were there 1250p Army list. Empty Sv: If I were there 1250p Army list.

Inlägg  SimonEBurgess ons sep 09, 2009 4:01 pm

felix skrev:Mjo, jag räknade lite på det.

nettovinsten blir ju fler marines på plan med varsin lascannon som heavy weapon i vardera 10-manna tacticals. Men lite stelare och Deathcompany reducerat till en 9-manna grupp. Kanske jag skulle valt andra heavy weapons, men lascannons känns behövliga och landraidern har tillräckligt med anti infantry guns.


Jag fattar inte riktigt vad du menar... Ta dina 2 tactical squads á 5 man, slå ihop dem till en 10-manna och köpen en DC för det som du sparar, och Vips, du har en bättre, flexiblare lista utan att ha förlorat någonting. Eller?
SimonEBurgess
SimonEBurgess
Admin

Antal inlägg : 275
Registreringsdatum : 09-07-11

https://40k23c.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

If I were there 1250p Army list. Empty Sv: If I were there 1250p Army list.

Inlägg  felix ons sep 09, 2009 4:08 pm

HQ-

Chaplain 100p +5p melta bombs = 105p

Troops-420p

Tactical 10-man 190p +20p lascannon= 210p

tactical 10-man 190p +20p lascannon= 210p


Elites-400

Terminator squad + cyclone 220p

Death company 3 +6x 30 = 180p

Heavy support

Landraider redeemer 240p +multi melta = 250p

Fast attack 75p

Landspeeder + heavy flamer


jag droppar Assaultsquaden helt i listan.
felix
felix

Antal inlägg : 19
Registreringsdatum : 09-07-27
Ort : Baal

Till överst på sidan Gå ner

If I were there 1250p Army list. Empty Sv: If I were there 1250p Army list.

Inlägg  SimonEBurgess tor sep 10, 2009 5:04 pm

Kan du ha en redeemer? Jag ser inte den i ditt codex.

Ser coolare ut. Fast jag förstår att du vill ha ett fullt death company, speciellt då de har en 250p extra equipment till squaden.

Hmm. Kanske frigöra 30p någonstans för att maxa den?

Troops
En 10-manna + lascannon 210p
en 5 manna assault + Power Fist 165p


Då har du 3 troops när det är victory locations, och två kill points vid anihilationliknande uppdrag.
SimonEBurgess
SimonEBurgess
Admin

Antal inlägg : 275
Registreringsdatum : 09-07-11

https://40k23c.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

If I were there 1250p Army list. Empty Sv: If I were there 1250p Army list.

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet