40k 23C
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

MATCHRESULTAT SPace Boys vs. 414:th

Gå ner

MATCHRESULTAT SPace Boys vs. 414:th Empty MATCHRESULTAT SPace Boys vs. 414:th

Inlägg  SimonEBurgess tor sep 10, 2009 11:34 am

PRE GAME
General 1 and namn på armé: Simon, Space Boys from Outer Space
General 2 och namn på armé: Johan, 414:th regiment

MÅLNINGSBEDÖMNING:
Målningspoäng för General 1: -
Målningspoäng för General 2: -

LORE:
Kayvan was confused. Chronus said that the asteroid they had followed had contained orks, and emissions similar to necron technology had been picked up. But these slaughtered Xenos looked very similar to Imperial Guard.

"Chronus, are you sure these are not brave men from an imperial guard regiment we just slaughtered?". Kayvan gleered at the hated sergeant

"Yessah, orks often dress in captured imperial guard clothing, Sah!", Chronus saluted the old war hero.

"Well, that explains the clothing. But they LOOk like humans..." Kayvan heard the doubt in his own voce. Afterall, it was a couple of centuries Kayvan last had seen genetically unmodified human beings, stowed away at his space ship.

Chronus rallied intsantly. "Sah, this must surely be a new breed of orks, emanating Imperial tactics, sah!"

Kayvan still had his doubts. Chronus was far to eager to cover up his own mistakes than to analyze the situation correctly, that Kayvan knew. Chronus ha to be watched.

POST GAME
Omodifierad matchpoäng General 1: 20
Omodifierad matchpoäng General 2: 0
Kompdiff General 1 - General 2: 5-4.3=0.7

Slutgiltig matchpoäng General 1: 21
Slutgiltig matchpoäng General 1: -1

BATTLE REPORT:

Crazy marine tactics.

Min Runda ett: Space Boys första rundan, Kayvan+assault squad chargear i runda ett pga infiltrate+fleet. Döda 170p worth of first rank maggots.
Mina 2 rhinos med tacticals, min assault bike,min vindicator och min andra assaut squad stormar framåt m,ot fienden. Ställer dem för tätt.

IG runda ett:
IG wipear med firepower assaut squaden längst fram, och manticoren spränger vindicatorn och attack biken, som jag ställt på tok för nära varandra. Ajajajaj, förlorade nästan 400p i runda 1, när jag började. Bajs i maten!

Men men, det är ju så det ska vara. En shooty mot en cc armé, så ska cc:n ha mer förluster i början. Sen vände det. SLutade med en WO (skulle blivit wipe) av IG i runda fem. Jga hade bara 2 tacticals och Kayvan kvar på bordet.

DVS En riktigt blodig match! Bättre lycka till Majsmannen i Nästa match.
SimonEBurgess
SimonEBurgess
Admin

Antal inlägg : 275
Registreringsdatum : 09-07-11

https://40k23c.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet