40k 23C
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Matchresultat: Space Boys vs. Bjorn's Wolfblitz

3 posters

Gå ner

Matchresultat: Space Boys vs. Bjorn's Wolfblitz Empty Matchresultat: Space Boys vs. Bjorn's Wolfblitz

Inlägg  SimonEBurgess tis dec 01, 2009 1:18 am

PRE GAME
General 1 and namn på armé: Simon, Space Boys from Outer Space
General 2 och namn på armé: Håkan, Bjorn's Wolfblitz

MÅLNINGSBEDÖMNING:
Målningspoäng för General 1: -
Målningspoäng för General 2: 11 av 20

LORE:
Now,, Kayvan had given up All pretense of doing what felt right. These adversaries He Knew was not xenos. These were space marines. He did not even ask Sergeant chronus for his pretense for figthing the fellow marines. Undoubtedly, chronus would have one. Chaos tainted, masked orks, wrong colour of socks... Who knew?

As Kayvan's lightning Claws both ripped through the tactical dreadnaught armor of the enemies commander, leaving gashing holes where the commanders primary and secondary heart was located, he thoguht: "This feels wrong. This IS wrong!"

Ah, well. If it was acceptable to kill indisccriminatley, then he knew who would be next in turn. "Chronus, meet me up in the mess hall later. I'm... promoting you!" Kayvan gleered at the overly excited Sergenat.

"Thank You Sah! But first, you should know that Blood Angels have been sighted very close by" The sergent stood so straight that any more tension in his back would snap his power alrmor in half.

"So? Let's.. promote first. The rest can wait"

"But, Sah, they got a machine spirit! Everyone is talking about it."

Kayvan halted, and while contemplating a new plan, he put his arms around the Sergenat. "Well, sergeant. Let's take up the chase of the Blood Angels." Kayvan had always wanted a machine spirit. Every christmas, it was always a new power armour or an IPod Emperor. But this was what he really wanted.

POST GAME
Omodifierad matchpoäng General 1: 20
Omodifierad matchpoäng General 2: 0
Kompdiff General 1 - General 2: 0

Slutgiltig matchpoäng General 1: 20
Slutgiltig matchpoäng General 2: 0

BATTLE REPORT:
S: ok, eftersom jag har haft ganska lite att göra den senaste veckan iom hemmaliggadet så tänkte jag igenom denna matchen innan. Jag kom på att detta helt enkelt var en riktigt usel matchup för mig. Håknas superenhet var för hård helt enkelt. Jag reconade, attt om jag chargeade mned alla mina fyra squads samtiddigt, sklulle jag kunna pull it off. Men hur lätt är det?

ALternativet var vindicatorn. Men med fem assaut cannons som drop-poddar ner så räknade jag inte med att den ens skulle få skjuten En Gång på superenheten.

Ok, jga får väl nöja mig med en draw här. Få Håkan att podda in sin superenhet mot en kanten, och när jag vet var den hamnar, Flytta AAAALLLLLt till andra kanten. Hnas långsamma termiesar med range 24" kan ju stå där då när jag försöker mosa upp resten av hans armé.

Två planer.. Hade båda i bakhuvudet. Eftersom Håkan Poddar in beroende på vad jag gör, så har han det taktiska övertaget, och jag det styrkemässiga, till de kommer in. Detta kommer att bli knepigt.

Misson: Annihilation, så klart. Båda har 9 kp.
Deployment: Standard.
Terräng: Inget speciellt. Vanli, två murar, lite träda, ett par kullar. Gansak symmetriskt, fint uppställd av Håkan.

Håkan vinner tärningsslaget efter att ha tvingat mig rerolla. Väljer att gå först.

Håkan ställer upp sin Två Rhinos Läängst bort på högerflanken. Resten väntar i Drop podsen.

Skiiit! Håkna spelade ruskigt bra. Jag har som sagt ett gigantskt styrkeövertag tills hans superenhet landar, och han det taktiska. Håkan tog just bort mitt styrkeövertag. Föt att nita hans två troops i rhinos (enkelt) så måste jag Också ställa upp fett på högerflanken. Detta kan jag inte, för då skulle Håkans Superenhet podda ner i mitten och döda prexis vad de ville hela tiden. Fastklämd!

Så jag sprider ut mig över hela planen och skyddar min vindicator bakom en murstump. Cementerar in den med en rhino på vardera sidan för säkerhets skull. Nu måste han poddda precis bakom mig (brevid kanten och hela min armé) för att få en chans att skjuta på vindicatorn.

Spänningen stiger! Jag snor initiativet!

ROUND 1, Space Boys
Men vafan! Jag kan ju inte göra något med min snodda runda. Jag Kan ju inte gå efter hans troops i Rhinos, för då blir jag krossad när superenheten kommer. Mosad mellan kanten och superenheten... Jag ser det framför mig. Jaha, så jag håller min breda front, sparar rhinosarna runt vindin, och skjuter em missile launcher på en rhino. Studsar. Rör min Meltabike fort för att få 3+ cover save. Ja, det var ju en jävligt bortslösad runda. SKulle mycket hellre vilja ha en extra runda i slutet. Misstag 1.

ROUND 1, the WolfBlitz
Dradnaughtenb Droppar ner i skydd av en mur på Vänsterflanken! Scattrar bort lite, men inte farligt. Helt själv mot min vänstra flank, iofs med skydd. Skjuter på rhinon han ser, men det studsar. Hnahs Rhinos flyr in bakom en mur på sin sida och fox-holar i väntan på att mer förstärkningar ska landa.

ROUND 2, SPace Boys
Ok, Gansak snygg poddning av Dreadnaughten, sure. Men jag har en väldigt positionsflexibel armé. Bränner dit med en tactical squad som tänker chargea, och en vindicator i läge för att skjuta, samt meltabiken på ingång för lite skjutande nästa runda.

Vindi'n är spot on, och ger en destroyed, som blir venerablad till en Immobilised. Bra, fast min Undderbart dyra och helt vitala för min plan att faktiskt förstöra HÅkans arme, min vindi, står i risk att bli assaut cannonad i fronten nästa runda. Inte bra. Så jag chargear friskt in Vererablen med min tactical squad Smile De lyckas kraka honom en gancing, och dreaden slår ihjäl tre. Som väntat, typ.

ROUND 2, Wolfblitz.
Fuck! H's megahnhet landar! Jag går och lägger mig lite för att jag har ont. Håkan tar en lååång stund på sig och tänker ut var ha ska ställa sin pod. Hna gör det jag fruktar Mest av allt, stääller den mitt på bordet. Det sabbar min plan att fly bort från dem som mest, och at döda dem hyser jag inga större hopp om di vindin' vet jag kommer ryka snart. Den är ju priority target.

Så, enheten landar brevid båda mina assault squads. De Flamear 13 (13! Marines!) stycken och missar 9 (heehehe) av 16 assault cannon shots. 4 assault marines dör. Håknas Rhinosar skulkar bakom muren i sin deplyment i väntan på att superenheten ska låsa upp lite av mina. Håkan hoppas på att jag tar planen och chargear med 2 v mina fyra squads. Baitar mig fint.

Dreadnaughten river sönder 3 marines till och tvingar dem att fly. De flyr bara 4", så de kan inte rallya nästa runda. Fyck!

ROUND 3, Space Boys
Mina tackticals som flydda från dreadnaughten flydde av bordet på ena solida 12". Fuck! En PFist, wn missile launcher, som kunde använts mot Dreadanughten. Den var mäktig deta spel, immobilzed eller inte.

MEN, jag tänker inte bli baitad. Då kommer mina 600p assault squads och HQ bara dö om jag chargear! Möööh! Mongoenhet!
Men, min vindi lever, och håkans gubbar står fint till. Nåh, jag har ett moneyshot på hans superhenhet, sen dör vindi'n säkert. Biken åker fram för att få ett moneyshot på Dreaden.

BWAAH! Vindin traäffar mitt i smeten! 7 av 8 woundar. Jag dödar 3 termies med assault cannons och 1 storm shield! SUPERENHETEN ÄR DÖD! Kvar är 3 storm shileds och en unharmed commander i terminator armour.

Biken smälter ner Dreadnaughten till bajs.

Efter detta är det egentligen bara mopping up kvar. H kär sin runda 3, jag min runda 4, varpå båda hans drop pods elimineras, och hans commander dödas av min commander i en sista blazing glory standd av Batlle leadern. (2 storm shiled killar i power armour överlever, tough bastards).

Jag gjorde sjukt många misstag. Min deployment var bra, men rörde runt mina gubbar i konstiga cirklar när jag frösökte manövrera dem hela tiden. Jag är rostig. Fleet + movement 12 på nästan alla mina gubbar är inte bra om man inte kan tänka. Det kom ner till en sak: Vindicatorn. Han träfffade 3 av 3 skott, immobilzade en venerable, dödade 300p superenhet och sprängde en drop pod. Star Player!

Innan vindin fick in vådaskottet var det ruskigt spännande. Håkan spelade ruskigt tajt och bra. Balla risker med poddarna, som ger utdelning. Det hela var över inom 2 timmar. Kul var det.
SimonEBurgess
SimonEBurgess
Admin

Antal inlägg : 275
Registreringsdatum : 09-07-11

https://40k23c.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Matchresultat: Space Boys vs. Bjorn's Wolfblitz Empty Sv: Matchresultat: Space Boys vs. Bjorn's Wolfblitz

Inlägg  majsmannen ons dec 02, 2009 10:38 pm

Matchresultat: Space Boys vs. Bjorn's Wolfblitz Wolftailss

majsmannen

Antal inlägg : 83
Registreringsdatum : 09-07-11

Till överst på sidan Gå ner

Matchresultat: Space Boys vs. Bjorn's Wolfblitz Empty Sv: Matchresultat: Space Boys vs. Bjorn's Wolfblitz

Inlägg  SimonEBurgess tor dec 03, 2009 12:58 am

haaaaaaahaha! deras miner! deras minr är bäst!
SimonEBurgess
SimonEBurgess
Admin

Antal inlägg : 275
Registreringsdatum : 09-07-11

https://40k23c.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Matchresultat: Space Boys vs. Bjorn's Wolfblitz Empty Sv: Matchresultat: Space Boys vs. Bjorn's Wolfblitz

Inlägg  Peter tor dec 03, 2009 5:22 pm

Oooh! Ni har börjat spela igen! Nu blir jag peppad :-D

Peter

Antal inlägg : 148
Registreringsdatum : 09-07-16

Till överst på sidan Gå ner

Matchresultat: Space Boys vs. Bjorn's Wolfblitz Empty Sv: Matchresultat: Space Boys vs. Bjorn's Wolfblitz

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet