40k 23C
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

MATCHRESULTAT - Fist of Russ vs. Extended will of Farseer Erion

Gå ner

MATCHRESULTAT - Fist of Russ vs. Extended will of Farseer Erion Empty MATCHRESULTAT - Fist of Russ vs. Extended will of Farseer Erion

Inlägg  SimonEBurgess tis jul 28, 2009 12:23 am

PRE GAME
General 1 and namn på armé: Simon, Extended will of Farseer Erion
General 2 och namn på armé: Håkan, Fist of Russ

MÅLNINGSBEDÖMNING:
Målningspoäng för General 1: 13
Målningspoäng för General 2: 8

LORE:
Erion saw this coming. This did not fit into his overall plan for Elysia four, or the strike force's mission. But it could not be avoided. He had tried a hundred paths of a hundred futures to avoid the rabid wolves, but it would not be at a reasonable cost.

The canned-in-armour Mon Keigh of their depraved howling wolf lord could not be avoided. Led by the flesh within a steel prison commander, the battle would be grim.

POST GAME
Omodifierad matchpoäng General 1: 13
Omodifierad matchpoäng General 2: 2
Kompdiff General 1 - General 2: 0

Slutgiltig matchpoäng General 1: 13
Slutgiltig matchpoäng General 2: 2

BATTLE REPORT:
Mission: Objective
Deployment: *suprise* Dawn of war.

Simon:
Jag vann, otroligt nog, rollet för vem som får välja att börja. Fastän Håk rerollade sin etta. Det blev en till etta.

Både mission och deployment, tur kunde inte gått mycket bättre. Skulle föredragit bases, men detta var second best.

Jag valde att gå först och tvinga håk att deployta långt bak. Han satte, så klart, inte upp någonting. Jag hade helt glömt acute senses, och han pangade ut tre dire avengers och två guardians i runda ett. Surt, men kanske ett nödvändigt ont för min position. Jag behöver kunna backa med mina dire avengers om jag vill kunna göra någon skada med dem mot cc marines. Nu blev det så att Alla mina sjutton Dire avengers pangade inte ut EN ENDA marine hela spelet. De tog bort en runic charm, men det var också allt. Runic charm gjorde sig sjukt nyttigt i detta spelet, jag tror Håkan använde upp alla utom en.

Jag sköt statistiskt sett mycket crappy, men lyckades med en riktigt viktig träff, att panga ut vapnet på Whirlwinden efter den fått skjuta en gång. Resten av mina shooters gjorde banne mig ingenting i resten av spelet. Jo, jag pangade bort 4 runic charms. Men lyckades med det som betydde något, så ska inte klaga.

Mina assaults var devastating. Striking scorpions kom in runda tre (yayyy! fösrta gång inna runda fyra), tog ut hans ena troop chice och immobilisade den halvtrasiga whirlwinden. Sen dog de av en bike charge från Håk's death bikers of Death , men de hade gjort sitt jobb.

Avataren tog ut Blood Clawsen. Han dödade 8 stycken med 9 attacker (2 rundor assault)!!!! Fury from Khaine. Var sjukt ineffektiv mot Dreadnaughten som chargade honom i runda fem, men det var Dreadnaughten också.

Köttigt, men under kontroll för the Eldars mostly. i runda fyra blev det uppenbart hur det skulle sluta. Fick inte så mycket VP's från hans armé, han lyckades hålla det mesta levande och över 50%. tog ~350p av honom och han tog 300 av mig. Men jag hade det. Två victory locations till mig, hans troops döda.

Puss! Orkar inte göra något ordentligt nu ( bara Peter som orkar, creds Peter Very Happy )
SimonEBurgess
SimonEBurgess
Admin

Antal inlägg : 275
Registreringsdatum : 09-07-11

https://40k23c.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet