40k 23C
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

413TH BRIGADE, THE MOON DEVILS - Imperial Guard

2 posters

Gå ner

413TH BRIGADE, THE MOON DEVILS - Imperial Guard Empty 413TH BRIGADE, THE MOON DEVILS - Imperial Guard

Inlägg  SimonEBurgess fre jul 17, 2009 10:35 am

See the Galaxy, meet aliens, and kill them! Join the Imperial Guards today!

This is the reality show where 6 challengers tries to compete about the prize -- a life time service in the army.
Meet John,Sarah, Jack, Stumpy , Ryan and Ty who will in the next months join the 413th brigade, the moon devils.
413th brigade is a small army led by General Amada,whose tasks are very divergent: Everything from fighting eldar pirate fleets, to protecting vital bases from mutant scums.
Whatever their mission is ,they are there first and they seldom know what dangers to meet. But they are equipped in many diffrent ways, and they are always ready to fight in the name of the emperor.

Will any of the 6 participants found to be worthy? How well will they do once the bombs start to drop? Will Jack manage to ride side by side with the rough riders of Atilla? Will Sara drink the genestealer blood together with the infantarists? Who will wake up with a mutant head in his bed?
Find out on next week show, only at holovision 5.
(the show is sponsored by the imperial guard)

HQ
company comand squad 50p
(1 senior officer, 1 veteran heavy weapon team,2 veterans ,1 astropath)
(Led by senior officer Amada)
+ Astropath 30p
+ Missile launcher heavy weapon team 15p
+ Grenade Launcher 5p
+two veteran has changed their lasgun for laspists ,0p
total 100p

En officier kan försöka ge 2 orders upp till 12" iväg. orders gör att infantariet blir bättre.
En astropath ger +1 på ens reservrolls och att man kan slå om outflank tärningen.


Troops
Veteran squad I 70p
(9 veterans +1 veteran sergant)
+3xGrenade Launchers 15p
Total 85p

Veteran squad II 70p
(9 veterans +1 veteran sergant)
+ Flamer 5p
+ Lascannon heavy weapon team 20p
total 95p

Penal Legion 80p
(9 penal +1 penal sergant)
total 80p

penal legions har scout, och stuborn (ld Cool.
De får innan en match en slumpmässig förmåga, av typen assult 2 på sina lasgun, eller fleet o furios charge.

Elite
(4 storm troopers +1 sergant)
Storm troopers 85p
+2x melta guns 20p
+1xplasma pistol 10p
total 115p

Stoorm troopers kan deep strike. De får välja en förmåga innan en match, som innebär typ: slå om deepstrike,
scout, eller infiltrate

Psycher battle squad 80p
(6 sanctioned psychers + 1 overseer)
+ dedicated transport Chimera 55p
total 135p

psykers, har två magier. antingen kan du skjuta en large blast med samma styrka som psychers (dvs 6)
eller kan de sänka ld för en enhet med lika mycket som det finns psychers
overseer ser till att rädda deras själar om de får perils of the warp genom att döda en d3 av dem.

Fast
Rough riders 65p
(6 rough riders with laspistols+1 sergant)
+ exchange sergant with Mogul Kamir 40p
total 105p

Rough riders är kavalri. Första gången de assaultar räknas deras vapen som power weapons med S5 I5.
Mogul ger enheten furious charge. När han är vid liv är de dessutom fearless och rage (måste gå mot närmsta fiende)

Heavy
Medusa 135p
+hull heavy bolter replaced with heavy flamer ,0p
total 135p

Medusa är Open topped

Griffon 75p
+hull heavy bolter replaced with heavy flamer ,0p
total 75p

Griffon 75p
+hull heavy bolter replaced with heavy flamer ,0p
total 75p

griffons är open topped
griffons kan slå om sina 'hit'

Total: 1000p
SimonEBurgess
SimonEBurgess
Admin

Antal inlägg : 275
Registreringsdatum : 09-07-11

https://40k23c.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

413TH BRIGADE, THE MOON DEVILS - Imperial Guard Empty Sv: 413TH BRIGADE, THE MOON DEVILS - Imperial Guard

Inlägg  majsmannen fre jul 17, 2009 12:33 pm

oj, jag ser att många har gjort med detaljerat än mig.
Jag ska uppdatera mer utförligt imorgon.

Tills dess så har veterans squad lasgun, psycher battlesquad har laspistols, stormtroopers har hotshot lasgun o laspistol o CCW. (hotshot las gun r:18" ,s3, ap:3 rapid f.) Ledare (typ serganter) har oftast bara laspist o cc. Stoorm trooper serganeten har dock både hotshot lasgun o pistol.

Griffon heavy mortar : R 12"-48" S:6 ap:4 ordinance barrage

Tanken bakom armebygget är att mina tanks ska lobba bomber första rundan, så att mina andra alla ömtåliga enheter, ska få en chans att överleva när motståndaren riktar in sig på tanksen.
Enheterna är alla bra på olika saker eftersom jag inte riktigt vet vad jag ska förvänta mig.

majsmannen

Antal inlägg : 83
Registreringsdatum : 09-07-11

Till överst på sidan Gå ner

413TH BRIGADE, THE MOON DEVILS - Imperial Guard Empty Sv: 413TH BRIGADE, THE MOON DEVILS - Imperial Guard

Inlägg  majsmannen sön jul 19, 2009 11:49 pm

penal legion:
innan uppsällning slår man en d6
1-2:gunslingers - assult 2 istället för rapid fire på deras lasgun
3-4:psychopats - counter attack, fleet, furios charge
5-6:knife fighters - 1 extra CCW, och närstrids attacker blir rending

storm troopers:
innan uppställning
reconnaissiance: scout, move through cover
airborn assult: slå om deepstrike
behind enemies lines: infiltrate, första gången de skjuter är deras vapen pinning.

griffon heavy mortar:
R:12-48" S6 AP 4 Ordinace
griffons måste skjuta indirect

medusa seige cannon:
R:36" S10 AP2 Ordinace

psycher battle squad:
Om inte overseer är vid liv och man får en peril of the warp, så tar alla psychers i squaden en peril of the warp (dvs alla dör)

majsmannen

Antal inlägg : 83
Registreringsdatum : 09-07-11

Till överst på sidan Gå ner

413TH BRIGADE, THE MOON DEVILS - Imperial Guard Empty Sv: 413TH BRIGADE, THE MOON DEVILS - Imperial Guard

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet